Thursday, December 31, 2009

Selamat Tahun Baru 2010!



Tinggal beberapa jam lagi before kita semua menyambut tahun baru 2010. Mesti ramai kawan-kawan tengah prepare nak kluar g sambut tahun baru, tapi aku hanya di sini, tersenyum menulis blog untuk post ni. =)
So, amacam 2009, ok? Setahun berlalu, 356 hari dalam 2009, banyak perkara dah berlaku. Ada yang baik, ada yang buruk. Bagi aku, 2009 merupakan tahun yang best!
Masih ingat lagi ketika bersiap sedia menyambut 2009 bersama keluarga di rumah. Alhamdulillah, kami semua masih bersama.

Salah satu perkara yang menggembirakan juga, ada beberapa matlamat tahun 2009 aku yang telah berjaya ditunaikan sebelum datelinenya.
Selalunya orang akan tanya, ape azam tahun baru anda? Sampai orang dah meluat mendengar perkataan azam. Mgkn mereka beranggapan azam akan dilupakan selepas tarikh tertulis 2 atau 3 januari. Hmm, benar juga. Perkataan azam tu kurang memberangsangkan.
Jadi, secara peribadi, saya tukar dengan 'matlamat' tahun baru. Dengan menggunakan perkataan matlamat, sasaran akan lebih jelas. Buktinya, matlamat 2009 saya telah berjaya diselesaikan. Rasa puas hati skit. =)

2010, nombor yang cantik juga.

Aku kini semakin positif selepas tahun-tahun yang lepas suram dengan masalah yang membelenggu.

Lupakan saja kesakitan dan kesedihan lama. Saya ingin kembali bangkit mengejar impian. Apakah matlamat 2010? Sudah pastinya saya ada matlamat. Secara ringkasnya, pastilah nak melakukan yang lebih baik drpd 2009. Perkara yang paling penting yang ingin diperbaiki ialah pengurusan masa. Jika masa yang ada dapat digunakan dengan sebaiknya, sudah pasti lebih banyak kejayaan akan dapat digapai.

Dari segi ekonomi, Alhamdulillah, walaupun keadaan global masih belum lagi stabil, tapi Malaysia masih dalam keadaan baik dan ke arah yang positif. InsyaAllah rezeki akan sentiasa ada di mana-mana. Cuma kita perlu berusaha mencarinya. Think Big guys!!

Selain itu, semoga negara Malaysia terus makmur dan selamat drpd segala ancaman luar dan dalam. Remaja dan belia perlu bangkit memperjuangkan kesejahteraan negara tercinta kita ini.
Berdoalah sentiasa pada Tuhan, moga kita semua diberkati dan mendapat rahmat pada tahun baru 2010.

Selamat Tahun Baru semua!! =)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Archive

 

Nizam Malek Blog. Copyright 2010 All Rights Reserved Revolution theme by Brian Gardner Ft Bloganol dot com | Distributed by Deluxe Templates

Create your free online surveys with SurveyMonkey , the world's leading questionnaire tool.