Friday, December 18, 2009

Kereta idaman?


Kereta secara dasarnya hanyalah sebuah alat yang digunakan untuk membawa kita dari A ke B. Tidak kira lah kereta itu mewah atau buruk, asalkan kita boleh sampai ke destinasi yang dituju, kereta itu dikira sudah cukup sifat.

Ya, statement di atas tu sangat tepat untuk menggambarkan fungsi utama sebuah kereta. Tapi, kereta juga boleh menjadi alat untuk meningkatkan motivasi. Kereta mewah sering dikaitkan dengan kekayaan. Walaupun sekadar membawa fungsi asas yang sama, kereta mewah boleh dijadikan sebagai pemangkin semangat untuk seseorang itu berusaha mencapai kejayaan.

Saya pasti, ramai yang berhasrat memiliki kereta. Tak kiralah lelaki atau perempuan, kereta menjadi kesukaan pada zaman sekarang. Dengan adanya kereta, segala urusan seharian lebih mudah. Dunia pun terasa lebih luas, boleh bergerak bebas.

Hmm, kebetulan bercerita pasal kereta, mgkn saya boleh kongsikan berkenaan kereta idaman saya. Secara praktikalnya, skrg saya suka pada kereta jenama Honda. Kereta Honda boleh dikatakan perfect dari segi keselesaan, performance dan gaya. Ia tak lah nampak terlalu mewah, dan sesuai dipandu setiap hari. Pilihan saya ialah Honda City yang baru. Tak pernah test drive, tapi raseny mesti best kan?
Selain tu, ada hati gak kat Mitsubishi Lancer Evolution 10. Mase mula2 ia klua dulu, rase kureng je. Nampak macam semacam je rupe depan tu. Siap dok kutuk2, hahah. Tapi bile da lame2 tengok, nampak macam best plak. Sampai skrg, rase melekat lah.. =D. Orang yang design kereta tu mmg hebat.
Erm, xcakap pasal BMW dan Mercedes? Well, 2 brand ni adalah kereta yang melambangkan kekayaan dan kejayaan tu. Ramai businessman yang berjaya akan pilih BMW dan Mercedes sebagai kereta mereka. Mmg kedua2 kereta tu best dan hebat. Tapi perasan x, ramai orang da pakai kereta tu zaman sekarang. Saya nak cuba lain skit, tukar target dari BMW dan Mercedes ke Ferrari. Tentu mahal kan Ferrari? Yup, mmg mahal nak beli, dan lagi mahal nak maintain. Tapi kalau dapat pandu Ferrari mesti seronok lah. =)

P/S: Apa kereta idaman anda? =D

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Archive

 

Nizam Malek Blog. Copyright 2010 All Rights Reserved Revolution theme by Brian Gardner Ft Bloganol dot com | Distributed by Deluxe Templates

Create your free online surveys with SurveyMonkey , the world's leading questionnaire tool.