Sunday, January 1, 2012

Salam Tahun Baru 2012!



Di kesempatan ini, saya ingin mengambil kesempatan untuk mengucapkan Selamat Menyambut Tahun Baru 2012 kepada seluruh rakyat Malaysia khususnya anda yang telah sampai ke post ini. =D

Tahun 2012 pastinya menjanjikan kehadiran ribuan pengalaman suka duka dalam diri yang akan mendewasakan kita semua untuk menempuh baki umur yang ada.

Semoga tahun 2012 ini akan membawa 1001 kebaikan kepada kita semua. Semoga kita semua menjadi insan yang lebih taat dan bertaqwa kepada Allah SWT dan sentiasa berusaha memperbaiki amalan diri.

Dari segi ekonomi, saya tidaklah terlalu pasti, sebab saya bukan dari bidang ekonomi. Tapi insyaAllah jika kita berusaha, dan merancang dengan baik, insyaAllah kita akan mendapatkan hasil. Rezeki ada di mana-mana. Terpulang pada Allah SWT sama ada mahu mengurniakan kepada kita ataupun tidak. Jadi jangan lupa berdoa memohon rezeki yang halal dan baik daripadaNya. =)

Dari segi politik pula, saya jangkakan tahun 2012 akan menjadi jawapan kepada banyak isu yang berlaku sebelum ini. Banyak perkara yang menjadi bercelaru sejak akhir-akhir ini dan pastinya akan memberikan kesan yang besar kepada Pilihan Raya Umum ke 13 yang akan datang. 

Sayang apabila mengetahui hakikat Malaysia dalam keadaan yang agak genting dalam politik. Tapi itu lah hakikatnya... Semoga kecelaruan politik di Malaysia dapat diperbetulkan.

Bagaimana dengan matlamat 2012? Tak mahu lagi menulis matlamat? Jangan begitu.. Orang yang berjaya semuanya mempunyai matlamat.. Jika kita tidak mempunyai matlamat, maka kita tidak ada ciri-ciri orang yang berjaya.. Maka ketahuilah apa yang ingin anda capai dalam hidup ini, tuliskannya dan kejarlah ia..

Masa berlalu dengan pantas.. Gunakanlah masa dengan sebaiknya, agar hidup ini tidak menjadi sia-sia..

Oklah, sampai sini dulu, Salam Tahun Baru 2012!

Wish you all the best!! =)




0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Archive

 

Nizam Malek Blog. Copyright 2010 All Rights Reserved Revolution theme by Brian Gardner Ft Bloganol dot com | Distributed by Deluxe Templates

Create your free online surveys with SurveyMonkey , the world's leading questionnaire tool.