Sunday, February 16, 2014

3 Tips Jana Wang Dengan Ilmu eCommerce!


Dalam artikel sebelum ni, saya berkongsi dengan anda bagaimana cara nya untuk membuat laman web eCommerce dengan mudah tanpa perlu mengupah pakar eCommerce yang kosnya mencecah ribuan ringgit, menggunakan platform easy.my Store.

Mungkin anda akan kata, bosanlah nak belajar pasal eCommerce ni, apa faedahnya pun..

Memang bosan kalau kita belajar tanpa mengetahui apakah manfaat yang kita perolehi apabila mempelajari sesuatu ilmu baru.

Untuk pengetahuan anda, ada banyak cara untuk menjana pendapatan dari Internet apabila anda belajar dan mahir cara untuk membuat laman web eCommerce.

Dalam artikel kali ini, saya akan kongsikan 3 cara untuk menukarkan ilmu eCommerce tersebut kepada wang!

1. Bina laman web eCommerce dan jual produk di Internet!

Ok ini adalah perkara paling asas. Apabila anda belajar cara-cara untuk membuat laman web eCommerce, anda dapat berjimat ribuan ringgit kerana anda tidak perlu mengupah orang lain untuk melakukannya.



Anda bina laman web eCommerce anda menggunakan easy.my Store dan promosikan produk yang berpermintaan tinggi.

Hasil jualan di Internet itu merupakan wang sampingan terbaru yang anda akan dapat jana setiap hari atau setiap bulan!


2. Tawarkan perkhidmatan membuat laman web eCommerce!

Apabila anda belajar cara-cara untuk membuat laman web eCommerce, anda berada satu langkah di hadapan mereka yang tidak belajar cara-cara membuatnya.

Dengan itu, anda boleh menawarkan perkhidmatan membuat laman web eCommerce menggunakan platform yang amat mudah iaitu easy.my Store ini dan letakkan harga yang bersesuaian dengan perkhidmatan yang anda tawarkan.



Orang yang tidak reti langsung untuk membuat laman web eCommerce akan mengharapkan anda untuk membuat laman web eCommerce untuk mereka.

Katakan kos yang dikenakan oleh pakar untuk membuat laman web eCommerce adalah RM3000, apa kata anda tawarkan perkhidmatan membuat laman web eCommerce yang sama pada harga sekitar RM300 sahaja?

Pelanggan anda dapat berjimat dan anda pula dapat menjana keuntungan tanpa modal. Untung 100%, menarik bukan?

Cari 10 orang yang berminat untuk membuat laman web eCommerce, anda bina laman web eCommerce untuk mereka menggunakan platform easy.my Store dan anda boleh menjana keuntungan bersih sehingga RM3000 sahaja dengan mudah!


3. Cipta produk informasi berbentuk tutorial dan jual!

Apabila anda mempunyai pelanggan perkhidmatan eCommerce, mereka sudah pasti ingin tahu juga bagaimana caranya untuk menguruskan laman web eCommerce mereka sendiri.

Jika mereka terpaksa bergantung kepada anda semata-mata untuk menguruskan laman web eCommerce mereka, ia akan mengambil banyak masa anda dan mereka tidak dapat menjalankan Perniagaan Internet mereka dengan lancar.

Oleh itu, apa yang anda boleh buat adalah, anda hasilkan produk informasi seperti ebook atau video tutorial step by step yang dapat membantu mereka belajar cara-cara menguruskan laman web eCommerce mereka sendiri.

Ebook atau video tutorial itu anda boleh jual pada harga yang berpatutan dan mampu dibeli oleh pelanggan anda, contohnya RM10-RM30 sahaja.

Dari situ, anda boleh mencipta jualan Back End Sale yang sangat berkuasa dari semasa ke semasa.


Demikian 3 tips yang boleh anda gunakan apabila anda mempunyai ilmu untuk membuat laman web eCommerce.

Dengan menggunakan easy.my Store, kerja-kerja membina laman web eCommerce menjadi amat mudah dan jika kita memanfaatkan peluang ini, kita boleh menjana pendapatan sampingan dengan amat mudah.

Dalam artikel seterusnya pula, saya nak berkongsikan dengan anda 1 lagi info menarik yang saya dapat di MSC Cyberport hari ini, iaitu berkenaan Virtual Office.

Nak tahu apa itu Virtual Office?

Nantikan artikel saya yang seterusnya. =)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Archive

 

Nizam Malek Blog. Copyright 2010 All Rights Reserved Revolution theme by Brian Gardner Ft Bloganol dot com | Distributed by Deluxe Templates

Create your free online surveys with SurveyMonkey , the world's leading questionnaire tool.