Tuesday, March 28, 2017

Kenangan Zaman Kerja Di Jusco 2006



Pada tahun 2006, lepas matrik, sebelum sambung pelajaran ke pharmacy school, saya pernah kerja part time beberapa bulan di Jusco Permas Jaya.

Banyak perkara menarik yang saya belajar masa kerja kat situ sebagai J-Card Assistant.

Saya belajar handle customer yang marah-marah tak tentu pasal dan saya ada belajar jugak cara nak wrapping kotak hadiah (tapi dah lama tak buat, dah lupa dah.. ;p).

Masa kerja part time kat situ saya dapat kumpul duit around RM3k, tapi malangnya semuanya habis buat modify kereta Satria V6 saya.

Biasalah budak muda baru nak up, hehe. ;p

Bekerja di Jusco ni kita bekerja ikut cara jepun.

Masa nak masuk kerja dan balik kena bow tanda hormat.

Kemudian setiap minggu ada perhimpunan pagi sebelum perniagaan dibuka.

Saya pernah terbaca kata-kata hikmah yang ditulis salah satu big boss Jusco pada waktu itu.

Nama dia saya dah tak ingat (faktor usia kot asyik lupa semua benda, isk).

Tapi saya ingat kata hikmahnya, "Life is only once, we can either make it the best, or destroy it to the fullest."

Lebih kurang macam tulah bunyinya.

Ia buatkan saya sentiasa terfikir panjang bila teringat kata-kata tu...

-Nizam Malek



1 comments:

Unknown on August 18, 2017 at 4:51 PM said...

Mencari pinjaman adalah salah satu solusinya bila membutuhkan dana yang cukup besar dan terkadang tiba-tiba. Misalnya untuk keperluan bisnis atau bisnis, biaya sekolah anak, biaya rumah sakit dan lain sebagainya. Tidak masalah mencari pinjaman untuk menutupi kekurangan dana, masalahnya adalah kemana mendapatkan pinjaman yang aman. Jangan salah dalam memilih tempat meminjam uang. Pilih tempat yang aman untuk meminjam uang agar tidak terjebak jumlah pinjaman yang bisa membuat hutang Anda meningkat. Mana tempat yang aman untuk mendapatkan pinjaman dana ini? Berikut adalah tempat yang bagus untuk mendapatkan pinjaman: Cahya Kirana Perusahaan kredit Email: cahya.creditfirm@gmail.com .... dan Anda juga bisa menghubungi saya juga di email saya untuk informasi lebih lanjut di dewim090@gmail.com ,,,, Firma ini dikonfirmasi positif, dan mereka membantu saya sedemikian rupa sehingga saya tidak akan pernah bisa membayar kembali, tapi untuk membuat iklan ini untuk mereka, merasa bebas dan menghubungi Chya Kirana Perusahaan kredit hari ini dan bebas dari semua hutang Anda.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Nizam Malek Blog. Copyright 2010 All Rights Reserved Revolution theme by Brian Gardner Ft Bloganol dot com | Distributed by Deluxe Templates

Create your free online surveys with SurveyMonkey , the world's leading questionnaire tool.