Tuesday, December 3, 2013

Mencari Mood Yang Hilang


Dah lama rasanya saya tak menulis di Nizam Malek Blog. Kat Facebook pun saya 'berhenti' sekejap daripada aktiviti-aktiviti bersosial di laman maya.

Bukan tak ada benda yang nak dikongsikan, banyak sebenarnya, tapi....

Banyak perkara yang berlaku baru-baru ini, fikiran terganggu, emosi bercelaru.. Ceh, macam nak buat puisi pulak.. =p

Tahun 2013 akhirnya masuk ke bulan Disember, iaitu bulan yang terakhir sekali sebelum kita menjelajah ke tahun baru 2014.

Sudah pasti banyak perkara yang telah berlaku di sepanjang tahun 2013 ini. Banyak perkara yang berlaku, mengubah landskap kehidupan saya.

Kehidupan kini amat berbeza berbanding tahun-tahun yang lalu terutamanya ketika di zaman belajar. Malah bermula 11 Mei 2013, saya masuk pula ke alam perkahwinan.

Sungguh besar nikmat yang Allah SWT berikan sepanjang perjalanan ini. Terasa amat kecil diri ini apabila melihat segala kekurangan diri yang ada.

Bagi saya, banyak jatuh bangun yang saya lalui dalam tahun 2013 ini. Semuanya tersemat kemas di sudut kotak memori ini.

2013 akan berlalu tak lama lagi. Dijangkakan tahun baru 2014 ini akan menjadi lebih mencabar kerana banyak perkara yang akan berubah dan memberi tekanan kepada banyak pihak.

Semoga Allah SWT sentiasa memberi kekuatan dan kemudahan untuk menjalani hari-hari seterusnya ini dengan baik. Siapalah kita tanpa pertolongan daripada-Nya, ye tak?

Saya masih lagi sedang mencari-cari mood untuk kembali menulis dan bervlogging. Mood jatuh teruk buat masa ini sebab saya banyak sangat mendengar kata-kata negatif daripada orang lain di sekeliling, tak guna betul..

Ambil masa untuk naik kembali. Semoga kehadiran tahun baru nanti memberi semangat yang lebih luar biasa.

Selamat tinggal, Berani 2013.

P/S: 2013 masih berbaki 28 hari lahh~~

2 comments:

Siti Munirah on December 3, 2013 at 4:19 PM said...

Welcome back!

Nizam Malek on December 3, 2013 at 5:12 PM said...

Ingat siapa, rupanya mama Aimi Qilah. =D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Archive

 

Nizam Malek Blog. Copyright 2010 All Rights Reserved Revolution theme by Brian Gardner Ft Bloganol dot com | Distributed by Deluxe Templates

Create your free online surveys with SurveyMonkey , the world's leading questionnaire tool.