Wednesday, October 12, 2011

Mutiara Kata Tinggalan Steve Jobs



"Jangan Berputus Asa Kepada Apa Jua Yang Anda Lakukan, Hidup Tidak Terhenti Pada Satu Tempat Saja"

Steve Jobs
1955-2011

Steve Jobs adalah seorang genius kreatif yang lahir pada abad ini. Hasil inovasi beliau dalam bidang IT melalui produk Apple telah menjadi satu fenomena seluruh dunia.

Bak kata pepatah, 'Harimau mati meninggalkan belang, manusia mati meninggalkan nama'.

Sungguhpun begitu, Steve Jobs pernah mengungkapkan bahawa "Masalahnya, saya sudah tua. Saya sudah melepasi 40 tahun dan benda ini belum mampu merubah dunia. Ia betul-betul belum merubah dunia".

Demikianlah cara berfikir luar biasa seorang manusia biasa. Seseorang yang mempunyai matlamat dan pandangan yang jauh.

Dan seperti biasa, orang yang genius seperti Steve Jobs akan mengungkapkan "Kalau saya tidak berhenti dari kolej, Apple tidak akan terjadi", menunjukkan peluang dan rezeki ada di mana-mana.

Saya mula mengenali produk Apple semasa melanjutkan pelajaran di CUCMS pada tahun ke 2. Bermula dengan Macbook White, kemudian Ipod Touch, dan iPad.

Memang produk yang dihasilkan memberikan kepuasan maksimum kepada pengguna walaupun tidak dinafikan ada limitasi pada setiap produk.

Begitulah disesuaikan dengan ungkapan Steve Jobs, "Mencipta bukan bermaksud kita mencipta, tapi bagaimana ia sebenarnya beroperasi dan berguna kepada orang lain"

Dengan inspirasi yang ada, semoga kita semua juga diberi kesempatan untuk menjadi insan yang hebat di dunia dan di akhirat. =)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Archive

 

Nizam Malek Blog. Copyright 2010 All Rights Reserved Revolution theme by Brian Gardner Ft Bloganol dot com | Distributed by Deluxe Templates

Create your free online surveys with SurveyMonkey , the world's leading questionnaire tool.