Monday, October 3, 2011

Here comes, Flipmino!


Salam, hye kawan-kawan.

Ok dalam post kali ini, saya ingin berkongsi satu kegembiraan saya dengan anda semua.

Kalau anda perasan di wall facebook saya, beberapa minggu yang lalu saya ada tulis sesuatu pasal Flipmino.. Saya tulis Dilema Flipmino lah, Waiting for Flipmino lah..

Dan ada ramai juga yang bertanya, menatang apakah itu Flipmino? =p

Huhu ok, untuk makluman kawan-kawan semua, Flipmino tu adalah sejenis pocket camcoder.

Ianya adalah satu jenama pocket camcoder yang amat popular di United States (kalau tak silap lah.. hehe..).

Dan kebetulan di blog NizamMalek.com ini, saya bercadang untuk hasilkan lebih banyak video blogging atau vlogging, jadi terfikir-fikirlah untuk dapatkan satu pocket camcoder yang praktikal supaya saya dapat bervlogging di mana-mana saja selepas ini.

Ada beberapa brand camcoder yang saya search di Internet macam Samsung HMX-U10, Kodak Zi8 dan JVC GC-FM1 selain camcoder yang jauh lebih mahal seperti camcoder Sony yang berharga mencecah RM1k.

Tapi tulah, kalau boleh nak cari camcoder yang murah-murah, tapi berkualiti. Jadi banyak lah tengok-tengok review pasal pocket camcoder semua ni dan pergi window shopping kat kedai kamera yang berdekatan.

Banyak juga dapat info pasal camcoder ni. Kira buat research sikit lah, apa yang penting kalau nak beli camcoder. Antaranya adalah fungsi image stabilizer, low light support, handy, practicality, audio quality dan macam-macam lagi lah..

Tapi bila dah survey-survey tu, kebanyakannya hampa saja.. Selain harga yang mahal dan kejarangan pocket camcoder masuk pasaran Malaysia, salah satu cara nak beli adalah melalui Amazon.com atau ebay.com sahaja.

Kat Amazon.com atau ebay.com tu memang ada je pocket camcoder, macam brand lagi. Tapi masalahnya adalah harga dalam USD dan shipping cost yang amat lah mahal. Then ada tu produk-produk yang jenis refurbished. Jadi banyak risiko juga lah kalau nak beli dari luar negara, kan..? Hmm..

Jadi dalam dok search-search kat Internet tu, terjumpa lah satu iklan pocket camcoder Flipmino di Lowyatt.net. Time tu memang kaget gak jap sebab Flipmino ni antara brand top pocket camcoder selain Kodak Zi8.

Jadi tanpa berlengah lagi, teruslah contact pengiklan tu dan beberapa hari lepas tu terus deal untuk pembelian online.

Semalam baru je terima Flipmino ni. Jadi rasa sangat happy. Semua full set original 1st hand tak pernah pakai lagi.. =)

Dah try dan semuanya in good condition. Alhamdulillah.

Cuma Flipmino ni tak jual kat Malaysia, jadi tiada serviced center.

So kalau rosak memang kena refer international warranty lah.

Tapi jangan la cakap rosak2 ni... Harap semua ok yaa.. hehe.. =p


Kini impian untuk dapatkan pocket camcoder yang bagus dah tercapai.

Jadi lepas ni boleh lah mula bervlogging dengan lebih kerap dan banyak.

Mungkin akan buat video music (menyanyi sambil main gitar), vlogging pasal aktiviti saya atau berikan tips-tips yang menarik dan bermanfaat melalui video.

InsyaAllah saya akan usahakan pembaharuan ini di NizamMalek.com.


Dan untuk update terkini, saya sudah mula mendapat beberapa kawan baru di akaun Youtube saya. Kebanyakannya dari luar negara. Mungkin ada juga mat saleh dok tengok video blogging saya sebelum ini.. Yang bosan tu.. hehe.. =p

Di kesempatan ini juga, saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada anda, anda dan anda yang sudi untuk melayari blog NizamMalek.com dan sudi juga untuk menonton video-video yang tak seberapa yang saya hasilkan sekaligus untuk klik LIKE pada blog post yang ada di blog ini.

Saya sangat menghargai semua sokongan itu. =)


Mungkin anda nak lihat macam mana rupa Flipmino tu kan?

Ok khas hanya buat pembaca NizamMalek.com, saya masukkan gambar-gambar Flipmino ini yang saya tangkap semasa pertama kali saya membukanya. Sangat excited! =)

Have a look. =)
Thanks & credit to:

Kano, Senorita Salz yang sudi untuk sponsor hampir 50% untuk membolehkan saya mendapatkan Flipmino ini.

Adik, Zoulx yang tolong COD kan kat KL Sentral.

dan Abah, yang tolong bawakannya sampai ke JB. =)

Thanks2 a lot. =)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Archive

 

Nizam Malek Blog. Copyright 2010 All Rights Reserved Revolution theme by Brian Gardner Ft Bloganol dot com | Distributed by Deluxe Templates

Create your free online surveys with SurveyMonkey , the world's leading questionnaire tool.