Monday, July 11, 2011

Remaja dan vlogging


Hye, dah lama rasanya tak update blog Nizam Malek ni. Awal bulan 7 ni agak sibuk dengan macam-macam projek. Ada yang kerja depan laptop, ada yang perlu buat phone call dan ada juga yang perlu ke sana ke sini.. Memang agak terisi juga masa.. Penat sikit tapi seronok juga..

Antara aktiviti yang dibuat adalah seperti business deal dengan customer.. Alhamdulillah kini dah sampai ke last stage dan bila siap projek ni boleh lah concentrate untuk projek sendiri pula..

Selain tu, saya juga sibuk membantu team Inspired Partners (Rahman Basri, Gero Azrul, Zainal Rashid dan Syahrul Effendi) yang datang daripada Kuala Lumpur untuk mengadakan seminar pertama mereka di UTM Skudai, Johor Bahru iaitu seminar berkaitan teknik pemasaran email dan Facebook.

Alhamdulillah semuanya berjaya diselesaikan pada 10 Julai (semalam) dan saya secara peribadi merasa amat seronok sebenarnya bila dapat membantu dan bekerjasama dengan mereka. Banyak ilmu pemasaran internet yang mereka kongsikan dengan saya dan semua itu sangat-sangat bermakna bagi saya.

Dalam minggu pertama Julai juga saya telah berjaya membina Facebook Fan Page saya yang pertama. Fan Page yang memfokuskan kepada niche atau topik motivasi dan soft skill ini adalah amat sesuai untuk semua orang tidak kira lapisan umur.
Fan Page ini saya bina khas untuk membantu mereka yang ingin mencari hala tuju untuk berjaya dalam hidup dan mencapai apa sahaja matlamat yang mereka inginkan.

Alhamdulillah setakat ini sokongan terhadap Fan Page tersebut agak menggalakkan dan insyaAllah saya akan kongsikan lebih banyak tips motivasi dan soft skill berkualiti dan praktikal untuk semua fans di page tersebut.

Dengan adanya Fan Page ini, saya kini mempunyai ruang yang lebih baik untuk bercakap berkaitan topik yang amat saya minati ini. Harapannya, ia dapat membantu semua fans untuk lebih bersemangat menghadapi cabaran hidup dan terus berkembang menjadi individu yang positif, insyaAllah.

Anda boleh lawati Fan Page tersebut melalui link ini:

Jangan lupa klik 'LIKE' untuk menjadi fan.
Terima kasih juga atas sokongan anda.


Oklah, itu dia sedikit sebanyak aktiviti saya pada minggu pertama dalam bulan 7 2011 ini. Kembali semula kepada tajuk blog post ini iaitu Remaja dan Vlogging. Tidak perlu lagi untuk diterangkan, kini dunia internet Malaysia mula berkembang daripada penulisan blog kepada berblogging dengan menggunakan video (Video + blogging = Vlogging).

Terdapat beberapa remaja dan belia Malaysia yang menggunakan platform ini untuk menyampaikan pendapat mereka di internet dengan cara yang tersendiri. Antaranya adalah Anwar Hadi, Matluthfi90 dan lain-lain.. (saya tak termasuk dalam list.. huhu..)..

Dan antara video terbaru yang saya jumpa di Youtube adalah video style temu bual yang memberikan pendapat-pendapat vloggers berkaitan platform vlogging ini.


Saya tertarik dengan kata-kata bro Matluthfi90 dalam video ini yang menyampaikan mesej menggunakan internet secara bertanggungjawab dan beretika dalam menyampaikan pendapat, tidak kiralah kita menggunakan platform apa sekalipun.

Semoga mereka (vloggers) terus berjaya dan membawa sesuatu yang bernilai untuk generasi internet Malaysia yang akan datang.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Archive

 

Nizam Malek Blog. Copyright 2010 All Rights Reserved Revolution theme by Brian Gardner Ft Bloganol dot com | Distributed by Deluxe Templates

Create your free online surveys with SurveyMonkey , the world's leading questionnaire tool.