Tuesday, June 1, 2010

Doakan keamanan bumi GAZA


Dunia dikejutkan dengan berita serangan israel ke atas kapal-kapal yang membawa bekalan bantuan kemanusiaan ke GAZA. Serangan yang telah menyebabkan kematian dan kecederaan tersebut telah membangkitkan kemarahan seluruh umat manusia.

Dalam pada itu, israel dalam website wikipedia telah memberi kenyataan yang ternyata berunsur bias dan ternyata lebih mengeruhkan keadaan.

Dr Mahathir dalam kenyataannya menyebut, "Jangan sekadar kutuk kekejaman Israel". Beliau menegaskan masih ada beberapa perkara yang boleh dilakukan oleh negara dunia termasuk Malaysia untuk menggesa Majlis Keselamatan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) untuk mengambil tindakan ke atas rejim Israel berhubung serangan tersebut.

Berita seperti ini adalah amat mendukacitakan semua. Kita sedih dan marah dengan apa yang berlaku. Tapi apakah yang mampu kita lakukan untuk membantu usaha mengatasi Israel? Marilah kita satukan doa kita. Percaya dan gunalah senjata doa. Moga pertolongan Allah sentiasa bersama pihak yang benar dan bumi Gaza/Islam terselamat daripada bencana yang diwujudkan Israel. Amin.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Archive

 

Nizam Malek Blog. Copyright 2010 All Rights Reserved Revolution theme by Brian Gardner Ft Bloganol dot com | Distributed by Deluxe Templates

Create your free online surveys with SurveyMonkey , the world's leading questionnaire tool.