Thursday, December 17, 2009

Salam tahun baru maal hijrah 1431


Assalamualaikum,

Ingin mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan selamat menyambut tahun baru Maal Hijrah ke 1431 kepada seluruh umat umat Islam terutama kedua ibu bapa dan keluarga.

Berlalu setahun lagi dalam kalendar Islam. Alhamdulillah, matlamat/azam tahun lepas dapat dilaksanakan dengan baik. Semoga amalan dan kehidupan kita diterima oleh Yang Maha Esa.

Tahun baru maal hijrah menjelma. Marilah kita sama2 tetapkan azam untuk berusaha mengikuti segala ajaran agama dengan sebaiknya.

Islam adalah agama yang mudah. Islam agama yang ketat pada urusan aqidah dan ibadah, tetapi memberi ruang seluas-luasnya kepada umatnya dalam soal keduniaan.

Saya teringat kata2 pemain tengah pasukan Barcelona, Yaya Toure berkaitan islam. Beliau menyatakan, "Menjadi pemain handalan bola sepak tidak menghalang saya untuk taat dan tunduk pada agama Islam". Marilah kita ambil iktibar drpd kenyataan beliau. Janganlah timbulkan pelbagai alasan untuk tidak solat atau berbuat baik.

Semoga kita semua sentiasa mendapat perlindungan dan keberkatan hidup drpd Allah S.W.T.
Hargailah masa dan kesihatan yang kita ada hari ni untuk melakukan amal kebajikan demi Islam tercinta.

Ikhlas,
Nizam Malek

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Archive

 

Nizam Malek Blog. Copyright 2010 All Rights Reserved Revolution theme by Brian Gardner Ft Bloganol dot com | Distributed by Deluxe Templates

Create your free online surveys with SurveyMonkey , the world's leading questionnaire tool.